Saturday, January 21, 2012

baharu atau baru...?

Semalam sampul duit, hari ini duitnya... Alangkah best-nya kalau dapat duit macam ni dalam sampul ya tak? Oklah, inilah dia set khas wang kertas Malaysia siri baru yang dikeluarkan oleh Bank Negara lebihkurang ngam sebulan yang lepas. Dijangkakan akan mula digunakan dalam pertengahan tahun ini, dalam set ini terkandung wang kertas seringgit, lima ringgit, sepuluh ringgit, duapuluh ringgit, limapuluh ringgit dan seratus ringgit. 

Set khas ini dijual pada harga tiga ratus ringgit setiap set, bila ditolak dengan jumlah nilai wang yang ada di dalam set (seratus lapanpuluhenam ringgit), kos sebenar set ini adalah seratus empatbelas ringgit. Kira harga special-lah untuk memperolehi folder khas berinfo dengan setiap keping note dengan nombor siri yang sama.

Ok, dalam set ini, note paling biasa adalah note limapuluh ringgit sebab designnya kita dah biasa tengok dan guna setiap hari tetapi note yang luar biasa pula, yang lama tak jumpa tapi kini muncul kembali dengan design yang lebih gah dan penuh asmara ialah note duapuluh ringgit. Amat menyerlah dan anggun dengan warna serba oren, check it out...




























No comments: