Thursday, January 23, 2014

edisi tengah malam...

Hushhh... jam dah pukul 11:41 malam, tapi aku masih tak tidoq lagi. Busy kaaa...buat-buat busy, aku pun tak tahu, haha. Tapi takpalah memandangkan ada sikit masa lagi, mai aku update blog aku ni. Tak update kalu, harus bulan Mac nanti baru ada entri lagi...haha. 

Ok, tak lama lagi dah nak Tahun Baru Cina kan... Pastinya sekarang ni ada macam-macam promosi di pasaraya-pasaraya kegemaran kita. Ada poster, ada signboard, iklan gantung, iklan selit dan macam-macam lagi. Belum lagi nak kira yang dok bagi sample itu ini untuk di cuba. Memang muai la kalau ronda supermarket semua ni time hujung minggu. 

Tapi dalam banyak promosi yang ada, bagi aku yang paling best bila dekat time Tahun Baru Cina ni, muncullah bermacam-macam design peket angpow. Ada yang embossed, ada yang merlip, ada yang panjang, ada pendek, berlekuk, bersegi...pokoknya macam-macam bentuklah. Dan yang paling-paling best sekali...semuanya free, hahaha.

Jadi, bila dah tua bangka macam ni, nak tunggu dapat angpow yang ada isi, kirim salam la. Bak kata jiran kat England..."sorry mate, your chance of getting one's next to nothing". Maka, cukuplah sekadar dapat dikumpul yang kosong ni, yang penting cun, lawa dan free untuk dijadikan koleksi. kalau dapat jumpa tukang isi pun best juga...






















10 comments:

shootbirdhero said...

will hunt for F&N, thanks for sharing bro!

gostansikit said...

Banyaknyeeeee !

Spallan said...

shootbirdhero
...f&n tu dapat kat 7-11 bro, check it out

Goh LinLin
...dalam dok "rehat", sempat lagi mengumpul, haha

Mun Kit Tee said...

Saya ada AEON BiG, Giant dan MARIGOLD punya (daripada gambar-gambar di atas)...

Saya nak angpau F&N juga... tapi macam tak mampu je... kena beli dua botol F&N 1.5l ke!? Dan Coca-Cola punya mana boleh dapat!?!?

Spallan said...

Mun Kit Tee
...F&N tu ada di 7-11, cuba minta baik-baik nanti dia bagi...free je, tak beli air pun dan Coca Cola punya minta kat promoternya di (Aeon Big, Tesco) pasaraya. Good luck...

Aina Ina said...
This comment has been removed by the author.
Aina Ina said...

salam bro,, tahniah dapat banyak angpow,,, m & m,, maggi n nescafe ade extra tak,,,,boleh kita tukar,,,

Mun Kit Tee said...

Terima kasih... saya cuba dapatkan F&N tu...

Yang Coca-Cola tu... memang ada tempat display 'khas' dengan kadbod besar dalam pasar raya... tapi macam tak ada promoter Coke je (mungkin lepas ni dapat jumpa la)... Promoter F&N, Pepsi dan Yeo's tu ada banyak la, setiap hari ada...

Mun Kit Tee said...

Dah dapat angpau F&N dan Pepsi semalam di 7-Eleven...

Iaryylr said...

Syabas Bro, Maggi dan nescafe nampaknya yg menjadi buruan sy, nescafe pun baru dapat satu jenis. Sy Tunggu entri kedua angpow dari bro :).