Friday, April 29, 2011

bermain dengan burung hijau...

Semalam aku ada cerita pasal seorang Uncle di Jonker Walk yang tak nak lepaskan kad deck Sports Toto nya. Macam-macam ayat aku dah bagi, semuanya tak termakan. Hinggakan aku acah nak bawak lari pun dia tetap berkeras tak nak bagi. Nak pegang tengok boleh, bawa balik, no can do... Apa boleh buat, belum sampai jodoh. Bak kata Sting "If You Love Somebody, Set Them Free". Maka aku pun ucapkan terima kasih dan beredar dari situ...

Tetapi, selang beberapa minggu selepas peristiwa itu, aku bertemu kembali dengan kad deck Sports Toto ni. Kali ini tuannya seorang taukeh barang antik di Super Kinta Ipoh. Tanpa membuang masa, pantun pengikat pun bermula. Kali ini senang sikit, sebab memang niat tuannya nak let go deck ni, jadi yang tinggal cuma nak nego harga saja. Tak sampai beberapa minit, servis pun berpindah tangan dan kad deck Sports Toto kini...dah masuk kotak.

...masih bersealed ketat





pandangan dari segala sudut...







...mari kita tegok apa ada di dalam




inilah dia rupa kad deck ni



Best juga deck ni, ada lima joker. Biasanya setiap deck ada dua kalau tak pun tiga joker, habis ganas pun empat tapi deck Sports Toto ni bagi lima joker dan semuanya ada gambar yang berlainan, berbaloi...











Biasanya setiap deck aku akan ambil gambar joker (seperti di atas) dan Ace of Spades (di bawah) kerana kad-kad inilah yang biasanya membawa identiti kad deck terbabit, paling tidak kad-kad ini akan menunjukkan siapakah atau keluaran manakah deck ini sebenarnya.


Inilah dia rupa kad-kad biasanya. Menarik, berbeza daripada biasa...


Begitu juga dengan kad Jack, Queen dan King. Wajah-wajah yang biasa dilihat telah digantikan dengan kartun burung mascot Sports Toto dan diletakkan logonya dibahagian tengah kad.





No comments: