Monday, November 16, 2009

Kaset Inggeris - Scorpions

Scorpions, siapa tak kenal dak? Dari aku sekolah rendah sampailah sekarang, diorang ni masih lagi rockin'. Dengan lagu-lagu seperti When The Smoke Is Going Down dan Always Somewhere, takda group lain yang boleh lawan rock ballads group ni. Kepada yang masih ingat, diorang ni ada nak datang Malaysia buat konsert pada tahun 1985. Mendengarkan berita tu, aku pun pergi la Pertama Kompleks cari T-shirt Scorpions dan jumpalah kat kedai Cabio, "Scorpions, Live in Malaysia 1985". Memang le bukan official merchandise tapi time tu rata2 Malaysia bukannya ada official merchandise pun , kalau ada pun, dibungkus dalam plastik, gantung tinggi2 dan dijual pada harga anak raja je mampu. Macamana pun, aku dengan bangganya memakai t-shirt tu, tayang sana-sini sambil cerita yang aku ni confirm nak pi tengok konsert. Aku dengar ada orang siap letak deposit $50 untuk tiket konsert tu. Aku pun apa lagi nak pi letak deposit juga la (walau pun masa tu $50 tu agak besar nilainya). Tengah semangat dok menggunung tu, tiba-tiba satu hari tersebar berita yang Scorpions ni tak dapat izin untuk perform kat Malaysia, Tok Mat tak kasi katanya.Aduuuhh, sedih betul rasanya, semua plan untuk ke Stadium Negara hancur musnah. Aku pula kena acan le dengan member2, "Bang, bila skopion nak mai...?"






No comments: