Monday, November 16, 2009

Kaset Melayu - Rockers Melayu

Nostalgia Blues Gang
Satu-satunya band blues terunggul di Malaya. Tak boleh lupa Ito bantai geng cetak rompak dalam movie Kembara Seniman Jalanan...
*
Ella & MAY
rockers Klang dan rockers Ipoh bergabung


Febians
Tahun 80an dulu, aku dalam bas ternampak Nasa (vokalis) dekat entrance Komtar JB. Aku pun dengan selambanya menjerit "FEBIANS...!!!!" Dia pun menoleh dan mengangkat tangan kat aku. Wow, terasa best la pula ada brader rockers angkat tangan kat aku...
*
Bumiputra Rockers
Pada tahun 2007, aku dan geng pi la jamming kat satu studio di PJ. Lagu-lagu yang kita main kebanyakannya rock 80an la, dan salah satunya lagu BPR ni. Setelah lama berjamming, giliran jari, lengan dan otot pula yang nak jam, so kami pun pack le barang dan keluar untuk membuat bayaran. Berapa punya terkejut da bila nak bayar, salah satu owner studio tu datang tegur kami. Owner tu ialah Awang, gitaris Bumiputra Rockers. Aduuuhh, segan la pula sebab baru lepas main lagu dia, nasib baik dia kata ok.... (ye ke hehe). Alang2 dah jumpa rockers sejati, layan sembang la dulu...
*

Rusty Blade
Aku pernah layan konsert group ni, memang best. Dengan best guitarist in Singapore, Khalid Mobin dan penyanyinya Yantzen, dan band members yang lain. Perghhh, terbaikkk....
(aku rasa aku ada gambar konsert ni, nanti aku postkan)


Belantara
Pertama kali aku dengar group ni, waktu tu masih sekolah lagi. Dapat tahu pula ahli group ni semuanya student overseas, dasat nih...

No comments: