Thursday, May 27, 2010

Motor ku

Suatu masa dahulu, salah satu hobi aku adalah melayan scale models. Dan model yang aku layan adalah seperti yang kat bawah ni, motosikal. Memang syoh betul bila dah siap pasang dan diwarnakan. Bila dah ada beberapa yang siap dibikin, aku pun susunlah elok-elok kasi display, memang aku boleh layan tengok satu-persatu. Namun, pada satu hari aku ditakdirkan pergi belajar ke selatan negeri, jadi takda la sesiapa yang menjaga motor-motor "besar" aku ni. Bila tiba saja musim cuti aku pun pulang untuk melihat motor-motor berkuasa tinggi aku ni. Terkejut juga bila aku tengok semuanya macam baru lepas balik lumba haram je. Ada yang seat tanggal, tayar tercabut, handle patah dan macam-macam lagi. Rupa-rupanya mak aku cakap, ada sekali tu geng anak buah sudah kasi rempit motor-motor aku ni. Diorang ingat motor-motor ni jenis die-cast yang kebal dan boleh disorong-sorong, tak tahu pula sebenarnya hanya plastik yang agak fragile. Maka selamat tinggal romeo la kat motor-motor tu semua dan yang tinggal hanya satu ni saja, tu pun sebab belum sempat dipasang...




2 comments:

birudamai said...

Allah Tuan..sayangnya hancur...takpe masih ada satu lg cuma klu yg tinggal satu ni pun dah bertahun tak bukak,nampaknya macam gitula tak bukak bukak sampai bila-bila he he he

Spallan said...

biarlah yang satu ini menjadi kenangan bagi mereka yang rebah dan semoga satu hari menjadi pencetus agar aku bermodel lagi...hahaha