Tuesday, May 4, 2010

Poster Besi Encik Kent

Kalaulah aku ada komik Action Comics #1 ni…. PAKCIK KAYOOO!!!! Nilai komik ni, jika dalam keadaan near mint (yang mint dah takda kot) USD$1.5 juta (lebih kurang RM4.8juta – lihat posting sebelum ni). Malangnya, aku cuma ada covernya yang telah dibesikan ni saja …hahaha. Komik ini asalnya telah diterbitkan pada tahun 1938 dan ia adalah komik dimana Superman telah muncul buat kali pertamanya. Pernah pada tahun 90an dulu (masuk news nih), seorang bapa di US telah membeli komik ini sebagai birthday present untuk anaknya. Komik ini, yang telah di-secure diantara kepingan plastik (yang mungkin anti-UV dan sebagainya) telah ditunjukkan oleh si bapa kepada anaknya (pegang tak boleh aaaa, tengok saja), dan selepas tu komik tersebut terus dimasukkan ke dalam peti besi bank….
*
*

Yang ni pula sign besi cover Superman #1. Komik asal telah diterbitkan pada tahun 1939. Ia adalah komik pertama yang memaparkan cerita Superman secara keseluruhan didalam sebuah komik. Harga kalau nak beli, USD871,000.00 (sikit lebih kurang RM2.2juta). Ada berani….?

***
*
*

Ini juga adalah cover Action Comics #1 tapi versi Chrome Art yang telah siap diframekan….. (masih lagi menunggu, bilalah Ayah aku nak belikan komik ni untuk aku pula, hahaha)

*

Satu lagi Chrome Art Superman, tapi yang ni aku framekan sendiri (hantar kedai frame le…).



2 comments:

frightrice said...

Kalaulah atuk kita dulu ada beli komik ni tahun 1938, beli pulak 2-3 keping simpan dalam kotak. Pergh!

Spallan said...

...sangat betul tu bro, perrgghhh!