Saturday, December 12, 2009

Espana '82

Tahun: 1982, Tempat: Sepanyol, Aku: kat Malaysia la. Disini mulanya aku mengenali betapa stimnya dunia bolasepak. Suatu kejuaraan yang sangat hebat, punyalah hebat sampaikan dalam empat tahun, sekali je boleh buat... Aku juga mula mengenali pemain-pemain seperti Maradona, Kevin Keegan, Karl-Heinz Rummenigge, Zico, Socrates, Michel Platini, Paolo Rossi dan ramai lagi. ...dan yang paling best sekali, Ayah aku bagi pula aku layan game (dengan dia)sampai ke larut malam, sampailah ke final...

scrap book world cup '82



*

Istimewa dari Ovaltine
*
Dalam kehangatan World Cup'82, Ovaltine ada keluarkan buku ni. Setiap kali beli Ovaltine, dalam tin tu nanti ada beberapa keping pelekat pasukan negara yang menyertai perlawanan ni. Apa kita kena buat ialah lekatkan dan lengkapkan semua pelekat ke mukasurat yang disediakan, dan bila siap poskan borang tu ke Ovaltine dan diorang akan bagi kita sebuah botol minuman Ovaltine. Masa tu botol tu memang lah yang tercanggih. Tak pernah lagi ada botol yang muncungnya macam tu. So, bila dah dapat botol tu habis satu sekolah aku canang...
*


Jadual dan keputusan perlawanan



Sepanyol dan Argentina


Itali dan Jerman Barat



Poland dan England



permainan menggunakan dadu




Itali, Juara Piala Dunia 1982




Naib Juara, Jerman Barat




tu dia Kevin Keegan,
dengan jersi legenda England cop Admiral


Maradona dan rakan-rakan



Tu lah dia botol Ovaltine dan muncung ajaibnya
yang menjadi kegilaan anak-anak zaman silam.


Cara sebenar membancuh Ovaltine...

No comments: