Thursday, June 17, 2010

Hotel Tropical Inn

Sebut saja Tropical Inn, mesti orang JB (lama macam aku) mesti tau. Hotel Tropical Inn Johor Baru ni adalah yang terawal kat JB, awal tahun lapanpuluhan dah ada dan beroperasi. Kiranya pioneer dalam arena perhotelan kat JB la. Hotel-hotel lain ada tapi time tu yang banyak adalah hotel-hotel kenit atau rumah tumpangan (lot-lot kedai yang diubahsuai dan dijadikan hotel).
*
Masa aku tidoq kat hotel ni, satu malam tu aku terdengar bunyi dentuman yang agak kuat dan disusuli dengan bunyi bising dari bilik atas. Dalam pikiran aku, agak-agak la kalau nak enjoy pun, tengok jam la sikit..... Esok pagi tu, aku pun pi la jumpa cik receptionist kat bawah, saja la nak sembang-sembang pasal hal semalam. Cik tu bagitau "maaf encik, bilik yang diatas bilik encik tu tak ada penghuni, pihak hotel memang sengaja kosongkan bilik, tak tahu saya kenapa...". Jeng, jeng, jeng.......





logo original


...bersebelahan logo baru







No comments: