Tuesday, January 4, 2011

mak.aku.punya.

Sewaktu kecil dulu aku selalu juga dok melayan tengok album setem mak aku ni. Albumnya agak berbeza dari yang biasa aku tengok, cantik dan menarik, serta penuh informasi mengenai setiap keluaran setem, anda lihat sendiri dibawah nanti. Secara rasminya, album ini masih milik Mak aku, aku cuma tukang simpan je, dah masuk kotak...
.
Album Setem
Malaysia and Singapore


...kulit belakang


Malaysia and Singapore
Illustrated Stamp Album


...akibat daripada selalu sangat
dok layan album ni


kalau nak tambah lagi,
ini harganya...


sedikit info mengenai
Malaysia dan Singapura



prakata penerbit...


...dan inilah dia yang membezakan album setem ini dengan yang pernah aku tengok. Pada setiap helaian tertulis pada bahagian atas asal keluaran setem yang berkenaan. Seterusnya terdapat juga imej setem bagi keluaran yang dimaksudkan dan sedikit informasi mengenai setem-setem terbabit. Dengan adanya imej setem pada setiap helaian maka dengan mudahlah seseorang pengumpul setem itu dapat mengenali rekabentuk setem yang belum perlu dicari bagi melengkapkan koleksi. Jadi dibawah ini aku posting-kan beberapa helai mukasurat dari album setem ini untuk dikongsi bersama...































No comments: