Wednesday, November 9, 2011

ada perjanjian....

Seperti biasa, nak dapat souvenir kenalah beli barang dulu. Syarat tu dah jadi lumrah, aku takda masalah dan aku boleh terima. Tapi yang aku malas dan kalau boleh nak elak...... beli barang, lepas tu kena ada spin da wheel ka, pilih bola pingpong ka, cabutan bertuah ka dan sebarang permainan ajaib yang seumpama dengannya, lepas tu baru boleh dapat souvenir. Aduhhh, bukannya aku tak sporting, cuma aku ni pemalu orangnya...kahkahkah. Jadi selalunya aku akan buat deal lah dengan Cik Amoi yang bertugas mempromosikan barang. Dengan nada halus dan sopan-santun aku pun tanya boleh tak kalau saya beli saja dan terus pilih souvenir yang saya berkenan, tak payah le nak main game yang fancy-fancy tu. Dan pada kebiasaannya juga, Cik Amoi pun akan bersetuju dengan permintaan aku ni dan seperi biasa juga, ada syaratnya. Dan syarat yang sama setiap kali berlakunya transaksi seperti ini ialah "jangan kasi tau orang aaa....". Jangan risau Cik Amoi, "your secret is safe with me...".

(ooops, lupa nak habaq, beg Cadbury ni aku dapat souvenir masa beli dua keping cokelat Cadbury...)




2 comments:

Fitri Osman said...

bro ayat power !!! tahniah...

Spallan said...

hehehe..... nak hidup brader :)