Friday, April 26, 2013

bukan i-pad, tapi...

Pastinya dah ramai yang menggunakan komputer sekarang ni dan setiap komputer tu pasti ada mouse-nya, ya tak? Sesetengah pengguna notebook/laptop pula ada yang pakar menggunakan touchpad. Guna jari saja dah cukup untuk menggerakkan cursor tu ke mana sahaja atas skrin dengan cepat dan tepat.

Aku ni pula, yang datangnya dari zaman komputer 386, 486, VGA colour dan SVGA (itu belum aku sebut pasal DOS dan Wordstar lagi...hahaha), macam mana sekali pun mesti nak guna mouse juga. Kalau guna touchpad tu mau petang baru siap kerja aku.....

Jadi, kalau dah ada mouse tu, kena lah ada mousepad-nya dan mousepad ni pula biasanya dapat free je, tak payah nak beli-beli. Kalau yang jenis beli tu dah tentu yang canggih, mahal dan ada elemen-elemen mengelak RSI (repetitive strain injury).

Maka inilah dia beberapa mousepad dari tahun sembilanpuluhan. Kenapa aku simpan, aku pun tak berapa pasti, tau-tau je semuanya dah masuk kotak...








No comments: