Wednesday, June 1, 2011

anda suka yang mana...?

Setelah mendapat info daripada Bro Iaryylr, maka pada tengahari Ahad yang lepas aku pun pi la ke One Utama untuk menyaksikan upacara sambutan Hari Susu Sedunia anjuran Dutch Lady. Aku sampai pun dalam pukul dua belas dan menurut jadual yang tertera di situ show akan tamat dalam pukul satu. Hahaha..... tinggal sejam je lagi. Tapi takpalah, yang penting bagi aku sebenarnya goodie bag yang bakal diberikan kepada seribu lima ratus pengunjung terawal. Dan yang kat bawah inilah goodie bag yang dimaksudkan....



Didalamnya terdapat dua item. Yang pertama adalah pek susu cokelat empat botol seperti ini...


Dan item kedua pula adalah yang ini. Macam inilah keadaannya sewaktu aku menjengah ke dalam goodie bag. Sebuah kotak panjang dengan gambaq maskot-maskot Dutch Lady. Aku ingatkan depa bagi thermos ka, kotak pensil ka, jadi aku rasa ok la tu, janji dapat souvenir...



Tetapi, bila dah sampai kat kereta dan nak simpan kat dalam boot barulah aku keluarkan kotak panjang tu untuk dilihat betul-betul apakebendanya isinya. Haaa, tu dia.... Gelas-gelas kenit rupanya. Empat biji pulak tuh. Setiap satu dengan gambaq maskot perisa terbaru Dutch Lady. Yeeehaa...


kita kasi keluar tengok....




Diperkenalkan, perisa-perisa terbaru daripada Dutch Lady yang mana seluruh rakyat Malaysia diminta untuk mengundi perisa yang mana satu yang menjadi kegemaran dan paling top dikalangan pencinta susu Dutch Lady. Yang ini adalah Dutch Lady Caramel Toffee.


Ini pula adalah Dutch Lady Moo Melon.


Yang ini adalah Dutch Lady Sweet Corn.


Dan yang terakhir adalah Dutch Lady Red Bean.


Maka aku sempatlah merasa kesemua perisa terbaru tu dan diminta oleh petugas agar mengibarkan bendera bagi menunjukkan sokongan kita kepada perisa yang kita pilih.











Dan inilah dia Tuan-tuan dan Puan-puan, perisa yang menjadi pilihan rakyat Malaysia, Dutch Lady Sweet Corn. Dibawa berarak untuk bertemu dan bersalaman dengan semua yang hadir.....


1 comment:

Unknown said...

yeahhhh..i'm voting sweet corn coz FT adalahh dutanyaaa....muahahahaaaha...