Tuesday, December 28, 2010

Pinggan Star Trek 5

Sebuah scene yang diambil dari filem Star Trek Generations (1994). Captain Kirk yang baru sahaja bersara dijemput untuk menghadiri pelayaran pertama (maiden voyage) bagi Starship baru iaitu Enterprise NCC-1701-B. Mungkin sebab tu muka dia nampak macam boring sikit sebab dia ni mana boleh duduk diam, sentiasa "looking for action". Kalau bukan dia yang duduk kat kerusi kapten tu tak sah....hahaha. Gambar dibelakang itu adalah Enterprise-B yang baru dan kelihatan juga Scotty dan Chekov yang turut hadir di upacara yang gilang-gemilang ini. Ok, seperti biasa pinggan ini dikeluarkan oleh The Hamilton Collection dan telah dilukis oleh Keith Birdsong dengan tajuk Kirk's Final Voyage dari siri Star Trek Generations.



4 comments:

frightrice said...

Bro, soalan yg dah lama aku ingin tanya. Brg2 ni semua hang betul2 simpan dlm kotak ke hang display? Curios frightrice :)

Spallan said...

Ahaaa, juga satu soalan yang lama aku tunggu untuk menjawab (bila ditanya of course) :) Betul Bro, semuanya dah masuk kotak, kalau display pun dua tiga biji jer. Jimat space...

frightrice said...

Ini betul2 masuk kotak la ni :) Dasyat2 koleksi Star Trek kau bro. Bilalah agaknya Malaysia nak buat Star Trek convention?

Dulu kat Sg. Wang aderlah jugak diaorg buat mini Star Wars convention, aku masih simpan tshirt event tu, skg kalau nak pakai kena tarit napas sikit :)

Spallan said...

Bro, kalau Malaysia bikin Star Trek convention, confirm aku first sekali tunggu kat pintu...hehehe

T-shirt Star Wars mini convention tu sure dah jadi collector's item sekarang ni. Mau jaga baik tu bro ;)