Wednesday, March 9, 2011

kalaulah...

Ini adalah sebuah buku mengenai seorang pengumpul barangan Batman yang bernama Chip Kidd. Memang banyak sungguh yang dia dah kumpul sejak kecil hinggakan dapat dijadikan sebuah buku tebal koleksinya itu, dan ada pula orang yang beli buku tu...ish,ish,iiiiish.



yang tertulis....
.
"Every passion borders on the chaotic, but the collector's passion borders on the chaos of memories."


"Any book about Batman is by definition also about obsession: Bruce Wayne is unable not to fight crime; I am unable not to pursue collecting Batman. It remains an enigma even to me. Why does anyone collect anything? To adore an imagined god? To keep looking for a face in the dark?"
Chip Kidd
.



1 comment:

Iaryylr said...

Bro, itu idea yang menarik sebagai rujukan, boleh juga kita terbitkan buku atau majalah berkaitan hobi dan koleksi. pernah juga dulu saya dan patner terbitkan tanpa lesen majalah muzik underground atau fanzine. kami dapat keluarkan lebih 1500 naskah dengan harga RM8 senaskah. untuk edisi pertama. Tetapi untung tidak banyak sebab dulu fotostat mahal dan bayar komisen pekedai agak mahal, lagipun sekadar suka-suka kami buat tebal-tebal. tiada salinan pada saya untuk kenangan. kami dapat buat interbiu dan review berpuluh band dari dalam dan luar negara. itulah sedikit tentang saya. he he he!. Sekarang dah tua, he he he!