Monday, March 28, 2011

sikat dulu sebelum keluar...


Masa aku bersekolah tahun tujuhpuluhan dulu, boleh dikatakan ke semua kawan-kawan aku ada sikat kat poket belakang, tak kiralah samada disebelah kanan atau di poket kiri, mesti ada satu sikat plastik. Jenis yang agak faymes masa tu adalah yang berwarna ala-ala cokelat keoren-orenan yang biasanya ada sticker berlogo buah epal merah. Masa tu kira macho la kalau ada sikat kat poket belakang, sebelum nak pi meronda kat depan sekolah budak perempuan kenalah bikin dulu remos, kasi terangkat baikk, hahaha....


Ok, sikat plastik tu takdalah aku simpan sampai sekarang, dah lama hilang tapi yang aku ada hari ini adalah sikat plastik putih, siap bersarung dari MAS. Yang ni masih baik, tak pasti pulak dah pernah pakai atau belum, yang pasti masih putih melepak. Macam baru lepas diberi oleh stewardess bertugas...





2 comments:

iaryylr said...

waduh bro, nie kalau guna waktu sekolah memang glamour!

Spallan said...

yeahhh, boleh terus jadi hero...