Tuesday, December 28, 2010

Pinggan Star Trek 7

"Space Seed" adalah sebuah episod Star Trek The Original Series yang ditayangkan pada tahun enampuluhan dahulu. Sedikit sebanyak ia mengisahkan bagaimana pada tahun 1990an telah wujud sekumpulan "super soldiers" yang telah berpaling tadah dan cuba menguasai dunia. Kumpulan ini akhirnya berjaya ditawan dan di-cryogenically frozen dan dihumban ke angkasa lepas.
.
Selepas tiga ratus tahun, Captain Kirk telah terjumpa kapal angkasa yang membawa "super soldiers" ini dan ketuanya, Khan Noonien Singh telah dengan tidak sengaja tersedar daripada "suspended animation" yang dialami. Dia seterusnya cuba mengambil alih Enterprise dengan menyedarkan rakan super soldiers yang lain. Walau bagaimana pun, seperti biasa orang baik mesti menang dan geng Khan ini telah berjaya ditawan dan ditinggalkan di sebuah planet yang tidak berpenghuni.
.
Kalau anda ingin tahu, si rambut hitam panjang itulah Khan Noonien Singh dan watak ini telah dijayakan oleh big boss Fantasy Island, (rancangan televisyen sukaramai tahun tujuhpuluhan), Ricardo Montalban atau lebih dikenali dengan nama Mr. Roake dalam siri tersebut.
.
Dan inilah dia pinggan collectible "Space Seed" dari siri Star Trek Original Episodes Plate Collection. Dikeluarkan di waktu Star trek menyambut ulangtahunnya yang ke tigapuluh, ia telah dilukis oleh Jack Martin dan merupakan keluaran ekslusif dari The Hamilton Collection.



2 comments:

frightrice said...

Welkam to Fantasy Island!

Spallan said...

Da plane...da plane...