Thursday, December 30, 2010

Star Trek - Skin of Evil

Dari siri Star Trek The Next Generation, muncul sebuah episod bertajuk "Skin of Evil". Kisahnya begini, sewaktu Counselor Troi dalam perjalanan pulang daripada menghadiri satu persidangan, tiba-tiba shuttlecraft yang dinaikinya telah "crash landed" di sebuah planet. Usaha mencari Troi dan pemandunya menjumpai shuttlecraft tersebut telah diselubungi oleh suatu bahan seperti tar (macam jalanraya tu...). Apabila Lt. Tasha Yar, salah seorang ahli ekspidisi menyelamat Troi cuba mendekati shuttlecraft tersebut, ia telah dilempar dengan "psychokinetc blast" oleh bahan tar tesebut (yang sebenarnya adalah makhluk bernama Armus). Tindakan Armus itu menyebabkan kecederaan parah kepada Lt Yar sehingga mengakibatkan kematian beliau. Model diorama ini adalah dari babak dimana Lt Yar baru diserang oleh Armus...









4 comments:

Iaryylr said...

Bro, Kalau kat smallville mahluk tu macam BRAINIAC, syok oo!

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Spallan, ni antara citer yg Akak tak minat sebab dia sci-fi. Tapi kenal beberapa watak dia - yg ada telinga kelawor dan yg pelakun India kepala botak!

Spallan said...

Bro iarrylr, Smallville? Memang layannn siri tu. Menarikkk...

Spallan said...

Salam Akak Moh Kembara, hehehe takpa tak minat siri sci-fi tapi kalau cam dua tiga pelakonnya kira ok la tu... "Live Long and Prosper" (standard Vulcan greeting)