Friday, November 12, 2010

Dah 75 tahun Yakult ni

Bila cerita bab ayaq kultur ni, aku tak biasa sangat dengan jenama Yakult tapi kalau Vitagen tu boleh lah, biasa minum. Kadang-kadang tu lalu juga sebelah kilang Vitagen kat PJ tu. Jadi bila orang rumah kata belilah satu pek Yakult ni, aku pun agak goyang sikit la, baguih ka aku tanya. Apa tak bagusnya dia kata, dah nak sambut anniversary ke tujuh puluh lima pun. Hmmm, betul juga. Bila aku tengok pek dan tudungnya memang tertera "75th Anniversary". .

Sambil dok tengok tu datang lah Cik Amoi berbaju ala jersi bolasepak yang dibelakangnya tertera nama Shirota (selama ni aku ingatkan nama footballer Jepun, rupanya Shirota tu nama pengasas Yakult....hahaha). Cik Amoi tu pun promote la ayaq Yakult ni, baguih untuk kesihatan lah dan macam-macam lagi. Dalam dok sembang tu dia pun tunjuk satu souvenir ni, komik mengenai asal-usul ayaq Yakult dan pengasasnya. Hehehe, bila nampak je ada souvenir, oklah Cik Amoi, kasi saya dua....

ada dua versi, biasa dan light



.

tudung foil 75th anniversary



dan inilah dia souvenirnya...








No comments: