Thursday, February 24, 2011

beruang buat lawak

Yogi Bear adalah satu karakter kartun oleh Hanna-Barbera Productions yang pertama kali muncul pada tahun 1958 dalam siri Huckleberry Hound Show. Pada asalnya hanya sebagai karakter sampingan tetapi setelah menjadi lebih popular daripada Huckleberry Hound, Yogi Bear akhirnya mendapat sirinya sendiri pada tahun 1961. Yogi Bear sering muncul dengan rakan baiknya Boo Boo yang juga seekor beruang sepertinya, dan kerja mereka berdua adalah suka mencuri makanan dari orang ramai yang datang ber-picnic (sering disebut pic-a-nic) di Jellystone Park. Namun operasi dua beruang ini akan selalu diganggu-gugat oleh Park Ranger yang bertugas di situ bernama Ranger Smith.
.
Nak jadi cerita, sewaktu hendak menonton wayang kat TGV minggu lalu, aku ternampak la offer pek kombo Yogi Bear ni. Teringat pula akan siri kartun yang aku sering layan sewaktu kecil dahulu...hehehe. Jadi aku balunlah satu set ayaq dan hotdog nih, dan bawa balik gelas dan kotaknya sebagai souvenir...









3 comments:

frightrice said...

Kat wayang The Curve lain cup Yogi bear ni, aku ada beli set dia, cuba hang check! Yg tu bukan TGV.

Spallan said...

Kat The Curve tu panggung Cathay bro. Mungkin sebab tu cup dia design lain kot. Thanks for the info bro, nanti aku pi singgah.

frightrice said...

Yes Cathay, lupa nama dia :)