Wednesday, February 9, 2011

Kisah skunk dan kucing...

Pepé Le Pew adalah satu karakter animasi Warner Bros yang pertama kali muncul dalam siri Looney Tunes dan Merrie Melodies pada tahun 1945. Ia merupakan seekor skunk yang tinggal di Paris (kota percintaan) yang sentiasa tercari-cari akan pasangan hidupnya, kiranya mat cintan la ni. Biasanya siri animasi ini akan berkisar tentang Pepé dengan (kononnya pasangan idamannya) Penelope Pussycat.
.
Pada tanggapan Pepé, Penelope adalah seekor skunk sepertinya, walhal Penelope sebenarnya adalah seekor kucing yang dengan tidak sengaja terkena cat putih pada bahagian belakangnya sehingga menyebabkan ia kelihatan seperti seekor skunk, sama seperti Pepé. Jadi, Pepé yang sudah tangkap cintan dengan Penelope akan melakukan seribu satu macam usaha dan taktik bagi menawan hati dan mendapatkan Penelope, sedangkan Penelope pula, yang sebenarnya seekor kucing memang tak lalu sangat dengan Pepé kerana baunya…

Dari dua karakter tersebut, Warner Bros Studios telah mengeluarkan snow globe ini yang bertajuk “I See Love In Your Future”. Kononnya si Pepé sedang melihat masa depannya dengan bantuan Crystal Globe dan nampak dirinya sedang memeluk dan mencium si Penelope, walau pun si Penelope nampak macam terpaksa…hahaha.







1 comment:

iaryylr said...

Kalau diorang nie kawin memang bak kata Bro Blues Riders. Skunk + Kucing = skuncing